Доступність посилання

Wikileaks замовчував переказ мільярдів із Сирії до Москви – опубліковано докази


Президент Росії Володимир Путін на святкуванні Дня Москви, 10 вересня 2016 року

Президент Росії Володимир Путін на святкуванні Дня Москви, 10 вересня 2016 року

Сайт Wikileaks не став публікувати інформацію про переказ понад двох мільярдів доларів США від сирійського правлячого режиму до російського VTB банку, яку отримав від групи хакерів. Про це йдеться у розслідуванні, оприлюдненому виданням The Daily Dot.

Пакет електронних листів, який було опубліковано сайтом WikiLeaks у 2012-му році (у так званих «Сирійських файлах» – ред.) не включав дані про переказ двох мільярдів доларів з Центрального банку Сирії до російського VTB банку, які із ризиком для життя здобули опозиційно налаштовані сирійські хакери, розповідає видання, посилаючись на матеріали федерального суду США у Мангеттені.

Видання відзначило, що хакери, які передали Wikileaks інформацію про грошовий переказ із Сирії до Росії нетерпляче очікували публікації своїх знахідок та вважали, що пішли на смертельний ризик викривши зв'язки офіційного Дамаска та Москви.

«Сподіваюсь, що Росія не вб'є мене. Я тепер більше боюсь Росії, ніж Асада», – цитує The Daily Dot слова одного із хакерів, сказані ним у ході онлайн діалогу зі спільниками.

The Daily Dot дійшли висновку, що Wikileaks могли зумисне оминути публікацію даних про банківські взаємини Росії та Сирії, адже загалом Wikileaks включали до своїх публікацій отримані від цієї ж групи хакерів інші матеріали.

У виданні наголошують, що «отримані документи вказують, що не всі докази передані групою сирійських хакерів сайту Wikileaks було опубліковано у базі даних цього сайту, попри зацікавленість хакерів у тому, щоб Wikileaks здійснив повне оприлюднення документів».

Прикметно, що видання The Daily Dot отримало погрози від Wikileaks, де журналістів також звинуватили у підіграванні табору кандидата у президенти США Гілларі Клінтон (сайт Wikileaks раніше публікував отримані хакерами електронні листи Демократичної партії США, які вказують на спроби дискредитувати конкурента Гілларі Клінтон на демократичних праймеріз, сенатора Берні Сандерса – ред.).

«Вперед (з публікацією вашого матеріалу – ред.), але можете бути переконані, що ми вам віддячимо одного дня», – навели відповідь Wikileaks журналістам The Daily Dot.

Інформація видання The Daily Dot викликала жваве обговорення серед західних експертів за медійників.

«Овва! Це реальний доказ, який викриває зв'язки Росії та Wikileaks», – пише редактор новин популярного видання The Daily Beast Бен Коллінз.

«Вже давно США та їх союзники мали почати ставитись до Wikileaks, як до маріонетки та проекту російських спецслужб, яким вони і є. Час підійти до питання серйозно», – пише популярний безпековий оглядач Джон Шиндлер.

«Ну і дивина», – іронізує з приводу інформації про докази близькості Wikileaks та Кремля Кайл Ортон, дослідник політично-аналітичного центру The Henry Jackson Society.

«Це просто радикальна прозорість», – пише жартома про підходи Wikileaks журналіст видання BusinessInsider Пол Здора.

XS
SM
MD
LG