Доступність посилання

Путін спрямовує своїх тролів у справі МН17


Квіти та дитячі іграшки біля посольства Нідерландів в Україні. Київ, 21 липня 2014 року

Квіти та дитячі іграшки біля посольства Нідерландів в Україні. Київ, 21 липня 2014 року

Британський часопис The Times пише про зусилля Кремля перекласти провину за збиття пасажирського літака на Україну. Американський суспільно-політичний тижневик Newsweek пише про кремлівських інтернет-тролів, яких Москва випустила з метою завадити роботі слідчої комісії з рослідування катастрофи літака рейсу МН17. Чиказьке видання Chicago Tribune пише про долю однієї з найбільших сільськогосподарських компаній України і ті проблеми, з якими стикнулись закордонні кредитори цієї компанії.

Американський суспільно-політичний тижневик Newsweek публікує матеріал «Путін спрямовує своїх тролів дезінформації на слідчих справи про катастрофу рейсу МН17». Видання пише, що агенти Кремля намагаються викривити картину того, як саме було збито пасажирський літак над Донбасом. Кремль запустив свою машину дезінформації проти тих, хто веде слідство у справі збиття літака рейсу МН17 над Україною, використовуючи державних службовців, державні мас-медіа, а також утримувані за рахунок держави так звані «фабрики тролів» на неіснуючих інтернетних акаунтах. Головною метою російських медіа-нападів було підірвати довіру до джерел розслідувальної журналістики на зразок сайту Bellingcat, який вів незалежне розслідування катастрофи пасажирського літака у східній Україні. Ще однією ціллю кремлівських тролів стало Нідерландське управління безпеки авіапольотів, яке вело офіційне розслідування трагедії рейсу МН17, дійшовши висновку, що літак було збито ракетою типу «земля-повітря».

Американське видання повідомляє, що всі напади кремлівських тролів завжди відбуваються за схемою «ображай і кричи голосніше». Ці напади, на думку тижневика, демонструють те, у який спосіб працює піар-мішина Кремля. Все це також виводить на поверхню ті побоювання Москви, які існували у Кремлі напередодні пубілкації висновків кримінального розслідування збиття пасажирського літака над Донбасом. Далі американське видання пише про так званих кремлівських блогерів, які насправді є державними службовцями і кишеньковими пішаками Путіна з певними безпосередніми зв'язками з російськими спецслужбами. Жодного з цих блогерів не можна назвати ані неупоредженими, ані незалежними. Використання кремлівських засобів інформації з метою поширити критику опонентів цілковито збігається із загальною практикою міжнародних рупорів путінського режиму на зразок телеканалу Russia Today, який регулярно видає на поверхню упереджені сюжети щодо ситуації в Україні.

Newsweek веде далі, що ще одним інструментом кремлівської машини дезінформації постають «фабрики тролів». Тут ідеться про організації, чиї співробітники отримують заробітну плату за те, що публікують фальшивки в інтернеті. Певна кількість вебсайтів, які подають себе, як агенції новин, також мають прямий стосунок до тих «фабрик». Американський тижневик наводить приклади таких агенцій:Riafan.ru, NahNews.org, FapNews.ru та Nation.News.ru.

Переклад Твіту: «Путін спрямовує своїх тролів дезінформації на слідчих справи про катастрофу рейсу МН17»

The Times містить статтю «Кремль називає розслідування катастрофи літака рейсу МН17 змовою». Поважне британське видання пише, що тоді, як усе вказує на те, що Росія є винною у збитті пасажирського авіалайнера малайзійських авіаліній, Кремль знов докладає зусиль до того, щоб перекласти провину на Україну. Російське підприємство оборонної промисловості, яке випускає ракети «Бук», – «Алмаз-Антей» – поспішно, як зазначає британська газета, скликало прес-конференцію для того, аби заперечити факт, що один із виробів цього підприємства вразив пасажирський літак малайзійських авіаліній.

Британський часопис повідомляє: російські виробники ракети «Бук» заявили, що підприємство саме здійснило вибух ракети неподалік носа списаного літака «Боїнг», а міжнародне слідство буцімто повністю проігнорувало результати цього випробування. А за словами росіян, результати того випробування показали, що ракету було випущено неподалік селища, яке саме перебувало під українським контролем. На цьому все не закінчилось. Далі естафету заперечення й звинувачень перебрали на себе російські політики, які почали суворо застерігати Захід щодо змови з метою заплямувати Кремль. Часопис наводить слова речниці Міністерства закордонних справ Росії Марії Захарової, яка звинуватила міжнародну слідчу групу у повному ігноруванні «незаперечних доказів Росії».

The Times пише, що російське міністерство оборони оприлюднило цього тижня радарні фото, які демонструють повну неможливість, щоб ракета, випущена з теренів, контрольованих проросійськими бойовиками у східній Україні, могла вразити пасажирський літак. Ба більше, росіяни перейшли у словесний наступ, звинувачуючи українську сторону, яка не подала інформації зі своїх радарів, у тому, що Київ приховує факт, що ракету було випущено з території, контрольованої українським урядовим військом. Цілий потік російських заяв, як пише британський часопис, було, щоправда, послаблено тим, що кожна з нових російських теорій суперечила попередній. Видання нагадує, що одразу після збиття літака Москва почала заявляти, що збила літак не ракета «Бук», а український військовий винищувач, який нібито бачили поблизу пасажирського літака. Росіяни навіть оприлюднили якусь «супутникову фотозйомку», з якої виглядало, що пасаджирський літак збив український винищувач. Проте, як додає газета, блогери одразу ж вказали на багато невідповідностей у цій теорії, які свідчать про звичайне шахрайство за допомогою комп’ютерної техніки з боку росіян.

Переклад Твіту: «Кремль називає розслідування катастрофи літака рейсу МН17 змовою»

Американський часопис Chicago Tribune друкує статтю «Боротьба з озброєними бандами в Україні стає новою сторінкою у нотатниках кредиторів». У матеріалі оповідається про те, як за сотні кілометрів від лінії фронту у східній Україні, спокійне сільськогосподарське містечко Хоростків намагалося уникнути кровопролиття й хаосу військового конфлікту, який вирує в Україні вже понад два роки. Американське видання пише, що збройний напад перед світанком 1 липня став цілковитим шоком для охоронців складу сільськогосподарської техніки, яких досить легко усунули десь із 30 озброєних нападників. І от, як пише газета, зима вже наближається, а нападники й досі при тому складі у Хоросткові контролюють комплекс, який містить цілий гараж сільгосптехніки та великий склад запчастин. Часопис пояснює, що йдеться про боротьбу за склади, які мають у собі на 2 мільйони доларів сільськогосподарської техніки. Це і є, за словами чиказького видання, найостаннішим обертом мільярдної саґи, яка розпочалась 2014 року щодо подальшої долі однієї з найбільших сільськогосподарських компаній України – Mriya Agro Holding. Кредитори, які перебрали контроль над компанією, хочуть аби родина Гутів, чия озброєна банда штурмувала комплекс у Хоросткові, погодилась із рішенням суду і підкорилась тому рішенню.

Далі чиказький часопис наводить слова Саймона Чернявського, генерального директора компанії Mriya Agro Holding, призначеного у лютому 2015 року про те, як кредитори перебрали контроль над компанією. Чернявський каже, що це протистояння родини Гутів з кредиторами ускладнює процес повернення до нормального стану речей у компанії. Американське видання додає від себе, що у країні, де парламентарі б’ються на засіданнях Верховної Ради, конфронтація щодо статків компанії з певними проблемами може не здатися чимось надзвичайним. Проте у глобальному вимірі, на думку міжнародних фінансистів, все це ще раз виставляє на показ ризики інвестування в Україну. За словами Олександра Паращія, голови відділу досліджень базованої у Києві інвестиційної компанії Concorde Capital, кредитори зовсім не очікували чогось подібного, коли перебрали контроль над компанією Mriya Agro Holding. За його словами, вони ніколи навіть не стикалися з чимось подібним.

Chicago Tribune нагадує, що заснована 1992 року компанія Mriya розпочала свою діяльність з того, що Іван та Клавдія Гути почали скуповувати землі й обладнання на заході України, і в такий спосіб ця компанія стала однією з найбільших у сільськогосподарському секторі України. Компанія згодом продала свій контрольний пакет акцій на франкфуртській біржі, зібравши 90 мільйонів доларів від інвесторів. Далі компанія здобула мільйони від Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. Але після цього, як пише американське видання, справи для української компанії почали повертати в інший бік. Компанія зазнала дефолту з причини спаду виробництва і різкого падіння курсу гривні. На додаток, як кажуть кредитори, бухгалтерські звіти й фінансові дані компанії було серйозним чином підтасовані. Газета додає, що 2015 року українська влада розпочала розшук попереднього генерального директора компанії – Миколи Гути, а Інтерпол вніс його до списку розшукуваних за звинувачуваннями у шахрайстві. За даними українського міністерства юстиції, Микола Гута привласнив собі понад 100 мільйонів доларів. Після того, як він виїхав з України, кредитори призначили нове керівництво компанії в лютому 2015 року. Микола Гута, його брат Андрій та їхні батьки Іван і Клавдія були власниками акцій у п’яти офшорних компаніях, базованих в ОАЕ, і вели свою діяльність згідно із законами Британських Вірґінських островів. Все це стало відомо після оприлюднення «Панамських документів». Видання пише, що дзвінки до Миколи Гути, який, як вважають, перебуває у Швейцарії, були без відповіді, а його український мобільний телефон відімкнений.

Переклад Твіту: «Боротьба з озброєними бандами в Україні стає новою сторінкою у нотатниках кредиторів»

XS
SM
MD
LG