Доступність посилання

logo-print

Світові ЗМІ: Прем'єр Нідерландів і угода з Україною


Прем'єр-міністр Нідерландів Марк Рютте приймає у своїй резиденції президента України Петра Порошенка, 26 листопада 2015 року

Прем'єр-міністр Нідерландів Марк Рютте приймає у своїй резиденції президента України Петра Порошенка, 26 листопада 2015 року

Нідерландський часопис ділових кіл NRC Handelsblad розмірковує над долею негативного голосування на референдумі щодо схвалення Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Часопис Сполученого Королівства The Times аналізує діяльність путінського рупору – російської багатомовної телекомпанії RT, визначаючи її змовою шахраїв, які прислужують автократії. Американське періодичне видання The Washington Post пише про зв'язки Кремля з войовничими російськими ультранаціоналістами.

Періодичне видання Нідерландів NRC Handelsblad публікує матеріал «Що буде робити прем'єр Рютте з референдумом щодо України?». Газета пише, що для нідерландського прем'єр-міністра час невпинно плине. Він мусить подати вже невдовзі певні роз'яснення щодо того, що буде з результатом голосування на квітневому референдумі у Нідерландах, на якому жителі тієї країни не підтримали Угоду про асоціацію між Європейським союзом та Україною. Саме тому він і відвідує Брюссель. Часопис запитує, що саме збирається робити уряд Нідерландів з результатом референдуму. Парламент країни зажадав роз'яснень з цього питання, які має бути надано вже у листопаді.

NRC Handelsblad ще раз наголошує, що у цьому питанні не буде рішення, яке задовольнить всіх. За межами Нідерландів, в інших країнах-членах ЄС та й у самій Україні, ця угода набуде чинності вже невдовзі. У Нідерландах, як пише часопис, опоненти Угоди про асоціацію з Україною, які здобули перемогу на референдумі більшістю голосів тих, хто прийшов у квітні, аби висловитися з цього питання, очікують, що уряд країни просто не ратифікує цю угоду. Власне, таким, як вказує газета, було рішення нідерландських виборців. З іншого боку, як пише видання, референдум у Нідерландах носив суто консультативний характер, тому уряд країни може взяти його результати до відома, і аж ніяк не мусить виконувати його рішення.

Часопис підсумовує, що Угода про асоціацію між Україною та ЄС не є просто документом. Видання нагадує, що саме непідписання цієї угоди екс-президентом України Віктором Януковичем, який втік до Росії, у листопаді 2013 року призвело до абсолютного повалення його проросійського режиму внаслідок Революції гідності на Майдані. Крім того, навіть без підпису Нідерландів, на думку видання, ця угода у своїй більшості буде виконуватись іншими державами-членами ЄС.

«Що буде робити прем'єр Рютте з тим референдумом з питання України?»

Часопис Сполученого Королівства The Times містить статтю «Час дати жару путінській машині брехні». Підзаголовок матеріалу промовляє: «Новинна служба RT має нахабство жалітися щодо закриття її банківського рахунку». Британське видання пише, що режим Володимира Путіна вбиває журналістів, утискає геїв, ув'язнює тих, хто його критикує, винищує дисидентів, зрівнює із землею цілі міста, здійснює напади на автоколони з гуманітарною допомогою, збиває цивільні літаки, підтримує ксенофобію та силою змінює державні кордони. А фінансована державою компанія пропаганди скаржиться на напад на її свободу, тому що британський банк попросив, аби та компанія забрала свої гроші і перейшла до якогось іншого банку. Висловлюючись за Оскаром Вайлдом, «ви мусите мати серце з каменю, аби тут не розсміятися».

Британське видання нагадує, що російська телекомпанія RT була відома до 2009 року, як Russia Today. Заплутаний план, як додає часопис, з метою змінити назву рупора путінської пропаганди не спрацював у плані маскування каналу, як слухняного слуги Володимира Путіна і кожної його забаганки. Кремль, у свою чергу, на знак помсти за це рішення почав лякати відповідними каральними заходами щодо фінансування «Бі-Бі-Сі» у Росії, після чого британський банк NatWest змушений був переглянути своє рішення щодо припинення співпраці з каналом RT. Газета додає, що за помпезності російської реакції на кроки британського банку щодо російського телемовника, дії банку навряд чи можна було порівняти з якимось драконівським державним придушенням непокірного каналу. Навпаки, як вказує британський часопис, російський канал RT вже тривалий час випробовував терпіння британського конституційного суспільства, щоб його підірвати. І саме про це говорять кореспонденти каналу RT. Наприклад, журналістка Сара Ферт, яка працювала на каналі RT впродовж 5 років, пішла зі своєї посади 2014 року на знак протесту проти кампанії звинувачення України у збитті пасажирського літака рейсу МН17 над східною Україною. Вона визначила кроки RT у цьому напрямку, як найочевиднішу дезінформацію, яка просто шокувала.

The Times нагадує, що британська регуляторна організація Ofcom встановила провину каналу RT у порушенні правил телемовлення, і, зокрема, неупередженості у своїх повідомленнях у 15 випадках. Британський часопис додає, що російський телеканал регулярно подає у своїх програмах, як фахівців та оглядачів, явних расистів, неонацистів, прихильників теорій прибульців з космосу, теоретиків змови у тому, що стосується нападів 9 вересня 2001 року та очевидних вигадників. Загалом, підсумовуючи ситуацію з телеканалом RT, британська газета зазначає, що час загравання британських регуляторних органів засобів масової інформації та британського уряду з цією російською телекомпанією добіг кінця. Зрештою, RT не є нормальною телекомпанією, а лише змовою шахраїв, які прислужують вбивчій автократії. І закриття рахунків цієї компанії має стати найменшою проблемою, яку Британія може їй завдати.

«Час дати жару путінській машині брехні»

Американський столичний часопис The Washington Post публікує матеріал «Ультранаціоналістичні військові табори тренують російську молодь». У статті пишеться, що у темному лісі на околицях російської столиці чути автоматний вогонь і десяток осіб, вбраних у військові однострої, видираються на стіни, долаючи перешкоди, бігаючи з автоматами Калашникова. Газета пояснює, що йдеться про так званий «військовий табір», організований російським ультранаціоналістичним «Євразійським союзом молоді». Подібні табори, як пише вашингтонський часопис, стають дедалі популярнішими у Росії, відображаючи політику Кремля щодо «патріотичного виховання». Табори «Євразійського союзу молоді», як зазначає видання, постають справжнім розсадником бойовиків, які потім вирушають воювати до східної України, поповнюючи там лави підтримуваних Кремлем проросійських сепаратистів.

Вашингтонське видання пише, що російські націоналісти вбачають у Заході їхнього «ключового ворога», а деякі навіть висловлюють невдоволення, на їхню думку, недостатнім тиском, який здійснює Володимир Путін, стосовно війни в Україні. Далі часопис наводить слова ватажка «Євразійського союзу молоді» Олександра Дугіна, який каже, що Росія «возз’єдналась» з Кримом і надала допомогу «Новоросії», але Дугін скаржиться, що Росія не «звільнила» цю частину України. Але, попри певне незадоволення кроками Кремля щодо України, російські націоналісти, як пише часопис, і надалі висловлюють підтримку путінському режимові. Сам Дугін, крайньоправий російський ідеолог з тісними стосунками у Кремлі, втім, виправдовує, на його думку, «м'який підхід» Путіна до ситуації в Україні політичними реаліями тиску на Москву з боку Заходу та економічними санкціями.

The Washington Post додає, що Дугін заперечує, що він цілком перебуває у «кишені Кремля», навіть наголошуючи, що Кремль розглядає його рух як «небезпечну політичну силу, якою неможливо керувати». Проте за інформацією газети, згідно з дослідженням російського Центру економічних і політичних реформ у 2013-2015 роках «Євразійський союз молоді» отримав президентські гранти на суму 18,5 мільйонів рублів.

«Росія нині тренує свою молодь для війни зі США»

XS
SM
MD
LG