Доступність посилання

Європа почала війну в Україні, а Німеччина керує Чехією (огляд дезінформації)


Європа розпочала війну в Україні та прагне воювати з Росією, Німеччина керує Чехією, а родина Ротшильдів бореться за контроль над світом – це дезінформація прокремлівських ЗМІ, яку зафіксували у своєму черговому огляді члени робочої групи зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків.

Цього тижня в центрі уваги прокремлівської дезінформації опинилася Німеччина. Так, у чеських прокремлівських ЗМІ було одразу декілька повідомлень, у яких Німеччині дорікали в тому, що вона керує Чеською Республікою й перешкоджає вступу країни до єврозони. Крім того, були висунуті звинувачення в тому, що Німеччина контролює збройні сили Чехії.

«У ЗМІ Литви повідомили, що командир німецького батальйону війська посиленої передової присутності НАТО в Литві є російським шпигуном. Фото, опубліковане на підтвердження цього твердження, були підроблені: за допомогою програми Photoshop зображення голови командира було прикріплено до іншої фотографії», – йдеться в огляді.

Також цього тижня у ЗМІ Словаччини повідомили, що Ангела Меркель іде у відставку. Заголовок такого змісту вводив в оману. Крім того, Берлін був звинувачений у прагненні керувати європейським континентом через Брюссель, причому чеські ЗМІ проводили паралель між переговорами про вихід Великої Британії з ЄС і Мюнхенською угодою, яка 1938 року дозволила Німеччині анексувати низку територій Чехословаччини.

Європа – всезагальний ворог

Не тільки Німеччина опинилась у центрі дезінформації, йдеться в матеріалі.

Цього тижня звинувачення були також на адресу Європейського союзу, держав-членів та інституцій ЄС. Так само, як і минулого року, коли після жахливих терактів у Брюсселі прокремлівські медіа звинувачували Ангелу Меркель, Захід, Європу у трагедії, або навіть заявляли, що ці теракти були влаштовані урядом. Так само, як і після шокуючого теракту в Лондоні 22 березня, стверджували , що він був організований «брюссельською елітою» для того, щоб стримати Терезу Мей від запуску процедури виходу Великої Британії з Євросоюзу, зазначають у звіті аналітичної групи з протидії дезінформації.

Також стверджувалося, що Вавилонська вежа лягла в основу концепції будівлі Європейського парламенту в Страсбурзі (хоча насправді вона була побудована за взірцем римських амфітеатрів), а ЄС назвали «сатанинським проектом».

«Такі дивні натяки й дезінформація існують приблизно з 2008 року й нагадують нам про минулорічні вигадки про те, що контури нової будівлі штаб-квартири НАТО нібито нагадують нацистську символіку», – пишуть в огляді.

На російському державному телебаченні побачили ще один приклад «історичного ревізіонізму», згідно з яким об'єднана Європа має намір вести війну з Росією, як за часів Другої світової війни, і що війну в Україні розпочала Європа, ігноруючи такі історичні події, як, наприклад, пакт Молотова-Ріббентропа або сучасніші ґрунтовні факти, зазначають огляді. Його автори констатують, що Європа не починала війни в Україні й не бере участі в ній, на відміну від Росії.

Прокремлівські ЗМІ: в Україні нічого нового

На думку авторів звіту, цього тижня Україна у прокремлівських ЗМІ була зображена в дуже звичному образі – як терористична держава, котра здійснює геноцид на Донбасі і планує побудувати концентраційні табори на сході України. Дещо новий акцент був зроблений на тому, щоб зобразити президента Порошенка як диктатора, який не володіє легітимною владою, і заявити, що ЄС згоден із таким визначенням, але підтримує президента України. Автори огляду дезінформації нагадують, що 2014 року українські громадяни обрали Порошенка демократичним шляхом.

Російське державне ТБ підтримує теорію змови Ротшильдів

Автори огляду також звертають увагу на сюжет російського «Первого канала», в якому йдеться про теорію змови Ротшильдів.

«Яким чином сім'я Ротшильдів бореться за контроль над світом?» – «Первый канал» не бачить проблеми в тому, щоб ставити подібне запитання й ілюструвати його таким зображенням. Подивіться на поросят на зображенні, щоб побачити розмах змови Ротшильдів на думку російського громадського телебачення», – зауважують викривачі дезінформації.

XS
SM
MD
LG