Доступність посилання

Президент RFE/RL: назвати роботу журналістів держзрадою ‒ це посягання на їхню безпеку і професію


Президент RFE/RL Томас Кент

Стаття «Несвободные реалии. Сколько стоит Родину продать», що вийшла 21 червня на кримському сайті «Крыминформ», являє собою глибоко спотворений й оманливий опис діяльності Радiо Свобода (Radio Free Europe/Radio Liberty), заявив 22 червня президент RFE/RL Томас Кент.

Він підкреслив, що Радiо Свобода працює в Криму у відповідь на вимогу громадян про надання достовірної інформації.

«Радiо Свобода керується принципами демократичних цінностей і плюралізму, як поділяють держави в усьому світі, включаючи Росію і США. Відповідно до американського законодавства, редакції є незалежними від уряду США. Наші журналісти не приймають жодної сторони в жодних конфліктах, і вони не надають допомоги жодній державі. Їхнє завдання ‒ повідомляти новини настільки достовірно, наскільки це можливо», ‒ йдеться в заяві.

«Ми знаємо про ризики, з якими стикаються наші репортери, і не тільки в Україні, і безпека кожного з них є нашим пріоритетом. Ми надаємо допомогу і захист, підтверджуючи ті цінності, які ми пов'язуємо з їхнім благополуччям і важкою роботою. Назвати роботу будь-якого журналіста Радiо Свобода державною зрадою є посяганням на їхню безпеку та їхню професію», ‒ зазначив Томас Кент.

Президент RFE/RL додав, що в анексованому Росією Криму «докладають усіх зусиль для залякування незалежних журналістів, щоб закрити інформаційне вікно в світ». «Ми виступаємо проти такої агресії та презирства», ‒ підкреслив Томас Кент.

21 червня на кримському сайті «Крыминформ», що перебуває під контролем призначеного Москвою міністра внутрішньої політики, інформації та зв'язку анексованого Криму Дмитра Полонського, була опублікована стаття «Несвободные реалии. Сколько стоит Родину продать», присвячена діяльності редакції Крим.Реалії. У публікації російські експерти стверджують, що видання веде «підривну діяльність» на російській території та «втручається в російські політичні процеси».

Навесні 2016 року в Криму відбулись масові обшуки, в тому числі, у незалежних журналістів, яких підозрювали у співпраці з Крим.Реалії. Відносно автора Радiо Свобода Миколи Семени на півострові порушили кримінальну справу за підозрою в «закликах до порушення територіальної цілісності Росії». Кримінальна справа, передана до суду, складається з шести томів. Семені загрожує до п'яти років ув'язнення. Наразі в підконтрольному російській влади Залізничному районному суді Сімферополя відбувається судовий процес над 67-річним журналістом. Його прізвище внесли до російського списку екстремістів.

Президент RFE/RL Томас Кент назвав звинувачення проти Семени «частиною узгоджених зусиль російської і підтримуваної Росією влади (Криму ‒ КР) перешкодити журналістській місії RFE/RL щодо забезпечення незалежної преси для жителів Криму».

У серпні 2016 року сайт Крим.Реалії за розпорядженням підконтрольної Кремлю прокуратури Криму був заблокований на території півострова.

У 2015 році щодо журналістки Крим.Реалії Ганни Андрієвської, яка переїхала на материкову частину України, на півострові порушили кримінальну справу за підозрою в публічних закликах до порушення територіальної цілісності Росії, її прізвище внесли до російського списку екстремістів.

XS
SM
MD
LG