Доступність посилання

Світова преса про Крим: обхід санкцій, успіхи в Туреччині і провали в космосі


Спеціально для Крим.Реалії

Немає нічого кориснішого для правильного розуміння себе, ніж погляд зі сторони. Як минулий кримський тиждень відобразився у світових медіа, що було винесено в заголовки, а чому не приділили належної уваги – в нашому огляді.

​Не дуже приємні новини прийшли 5 червня з північної Італії. Тамтешнє видання La Nuova Ferrara зазначає, що поки «Велика сімка» наполягає на продовженні санкцій проти Росії, низка регіонів, у яких сильна партія «Північна Ліга», намагається знайти шляхи для їхнього обходу.

Недільний матеріал Voice of America під назвою «Кримські татари – обличчя російських репресій» присвячений кільком найбільш зухвалим фактами переслідування кримчан за релігійною ознакою, а також забороні Меджлісу й перешкоджанню спробам кримських татар відзначити траурну дату 18 травня.

6 червня The Moscow Times ​ділиться новиною, з якої наші читачі вже знайомі: в Білорусі вилучені з продажу польські глобуси російською мовою, в яких Крим зображений частиною Росії.

Також у понеділок онлайн-версія британського таблоїду Daily Express опублікувала фотографії з нещодавнього російського шоу в Криму «Авіадартс 2016». Треба зауважити, що ця новина користується великою популярністю – більш ніж 60 різних світових ЗМІ так чи інакше відгукнулись на російську демонстрацію повітряної сили.

Італійська газета L'Huffington Post публікує тривожну для України статтю «Італійські парламентарі в Криму, копії стародавнього раю». У ній ідеться про італійську парламентську делегацію, яка відвідала півострів уперше після «референдуму», названого тут «поверненням народу Криму до Російської Федерації». Весь матеріал витримано в очевидному проросійському дусі.

У вівторок 8 червня спеціалізований журнал SpaceNews, опублікував статтю «Як Крим зламав українську космічну програму». Космічні війська Росії, відзначається в матеріалі, збираються до 2020 року інтегрувати в російську космічну програму центр стеження в Євпаторії й тим самим відновити зруйновану після падіння Радянського Союзу систему зв'язку з навколоземними об'єктами. У той же час українська аерокосмічна галузь зазнала під час конфлікту з Росією значних втрат.

Непогані новини публікує інформагентство Focus. У повідомленні цитуються промова болгарського президента Росена Плевнелієва, виголошена ним на засіданні Європарламенту: «Ми ніколи не хотіли нової війни в Європі, але, на жаль, війна в Європі йде зараз, і бушує вона на території України. Для мене, для нас, Крим – це Україна, а Україна є Європою. Я думаю, що скасування віз для громадян України є важливим і актуальним кроком на підтримку України, щоб український народ зміг відчути себе бажаним гостем за підтримки з боку європейців». Згодом ці слова процитували більше 20 видань.

Труднощі Росії з фінансуванням будівництва Керченського мосту стали відомі в усьому світі. Про це 9 червня, наприклад, повідомило в'єтнамське інформагентство Vietnam Plus.

Невеликий репортаж під заголовком «Кримський український вітер дув у Кечерене» опублікований 9 червня в турецькій газеті Hurriyet. Мова в матеріалі йде про нічне святкування початку Рамадана в місті Keçiören (адміністративний центр столичного регіону Туреччини Анкари), в якому брали участь кримські виконавці й місцеві ансамблі в присутності великої кількості офіційних осіб. Турецький депутат Гусейн Сахін заявив, що «ми не приймаємо й засуджуємо російське вторгнення, що відбулося два роки тому». У відповідь заступник українського посла Станіслав Прошко сказав: «Кримські татари живуть у важкі часи, але ми подолаємо ці важкі дні за підтримки наших друзів».

Із чималим запізненням 9 червня турецький портал Sozcu опублікував серію карикатур і пародій на знаменитий виступ Дмитра Медведєва «Грошей немає».

10 червня видання The Diplomat знову акцентувало увагу на тому, що проблема Криму руйнує основи міжнародних відносин. У статті «Крим і Південно-Китайське море: Росія й Китай хапаються за підтримку» мова йде про зведення деяких держав до рівня «клієнтських», що всупереч своїм інтересам вимушені підтримувати територіальні претензії великих «патронів».

11 червня, безумовно, «День Пономарьова». Більш ніж 20 зарубіжних видань, зокрема німецька Frankfurter Allgemeine Zeitung вийшли з новиною про позбавлення Іллі Пономарьова мандата Держдуми Російської Федерації. Видання нагадує читачам, що Пономарьов був єдиним російським депутатом, який проголосував проти анексії Криму

Дуже неоднозначною статтею відзначилось у суботу в'єтнамське видання Tuổi Trẻ. У репортажі «Щоденник кримської подорожі: в кольорах Кавказу» всі дійові особи – кримські росіяни. Вони «зі сльозами на очах» вітали «приєднання» Криму до Росії і вважають, що дискримінації кримських татар немає. Інша точка зору не представлена взагалі. Та й авторський текст закінчується дивним пасажем: Київ навмисно зробив Крим повністю залежним від поставок електроенергії, газу й води, тому що 65 відсотків (!) населення півострова – росіяни. Не дивно, робить висновок автор, що 90 відсотків (!) кримчан підтримали березневий «референдум».

Андрій Введенський, кримський оглядач

Думки, висловлені в рубриці «Погляд», передають точку зору самих авторів і не завжди відображають позицію редакції

XS
SM
MD
LG