Доступність посилання

ТОП новини

Аксенов «змінює стратегію»: навіщо влада перевіряє Кримське телебачення


Підконтрольний Росії глава Криму Сергій Аксенов

На підконтрольній російській владі Криму телерадіокомпанії «Крым» почалася перевірка, ініційована Міністерством внутрішньої політики, інформації та зв'язку підконтрольного Росії уряду Криму. Напередодні у відставку подали керівники двох телеканалів, що входять у медіахолдинг цієї ТРК. У медіасфері Криму говорять про майбутнє переформатування роботи рупора влади після появи у відкритому доступі анонімної скарги російському главі Криму Сергію Аксенову на політику керівництва телерадіокомпанії. Що відбувається на кримському телебаченні, з'ясовували Крим.Реалії.

«Медіахолдинг втратив основні позиції в медіа-просторі, про що свідчать численні рейтинги. Очевидно, що у керівництва немає розуміння завдань регіонального телебачення. Немає головного для кримського глядача ‒ висвітлення сьогоднішнього життя регіону, окрім новинних сюжетів, часто сумбурних і наспіх зроблених. Розвиток виробництва, медицини, освіти, курортної галузі ‒ нічого цього не залишилося на екрані. Небажання враховувати потреби аудиторії спровокувало недовіру до влади. Як наслідок ‒ шоковий відсоток кримських жителів, які прийшли на виборчі дільниці «Вибори-2019». Всі викладені факти не складно перевірити. Допоможіть врятувати канал!» ‒ пишуть анонімні автори, які назвалися «ініціативною групою небайдужих співробітників» ТРК «Крым» у своєму зверненні до Сергія Аксенова.

Після появи цієї скарги у відкритому доступі всі згадані в ній сторони зберігали мовчання. Ми кілька днів намагалися з'ясувати позицію сторін цієї історії, але всі, з ким вдалося зв'язатися, не змогли надати жодної інформації.

Але після того, як інформація про це потрапила в російські ЗМІ, учасники цієї історії нарешті висловилися. І навіть більше, з'ясувалося, що ця історія спричинила перевірку на кримському держтелеканалі.


«Наклеп складений колишнім співробітником ТРК «Крым»

На ТРК «Крым» зміст анонімного звернення до Сергія Аксенова назвали «недостовірною інформацією». На телеканалі пообіцяли, що «анонімці буде надана офіційна правова оцінка, яка обов'язково буде опублікована у відкритих джерелах».

До того ж, у телерадіокомпанії повідомили, що Олег Крючков, якого автори анонімної скарги звинувачували в непрозорому преміюванні, непропорційних зарплатах і необґрунтованих звільненнях співробітників телеканалу «Первый Крымский» (входить у медіахолдинг ТРК «Крым»), «не має жодного стосунку ні до фінансових питань, ні до питань працевлаштування ТРК «Крым».

«Ми з'ясували, що наклеп був складений колишнім співробітником ТРК «Крым», який відповідно до чинного законодавства припинив свою роботу в компанії, однак вважає своє розставання з нами особистою образою. До того ж, ми застерігаємо як ЗМІ, так і окремих фізичних осіб від поширення недостовірної інформації щодо ТРК «Крым», а також залишаємо за собою право на діяльне звернення в судові та правоохоронні органи», ‒ йдеться у заяві, оприлюдненій на сайті телерадіокомпанії.

Олег Крючков, у свою чергу, теж спростував інформацію, викладену в анонімній скарзі.

«Я не є штатним співробітником ТРК «Крым». Телерадіокомпанії я надавав певні послуги, згідно з договором, і не маю, і не міг, згідно з законом, мати стосунок до фінансів. Моя робота, згідно з договором, стосувалася лише контенту. Тих, хто написав цей пасквіль, я знаю, і «непідписантів», і їхніх консультантів. Поіменно. Вони навіть не спромоглися навести жодного факту, окрім голослівних звинувачень і відвертої брехні. Ніколи не думав, що в наше життя повернуться анонімні листи», ‒ написав він у Facebook.

Олег Крючков (л) і російський глава Криму Сергій Аксенов
Олег Крючков (л) і російський глава Криму Сергій Аксенов


Олег Крючков також повідомив, що на ТРК «Крым» з 17 лютого розпочалася перевірка Міністерства внутрішньої політики, інформації та зв'язку Криму. «Я до неї готовий і обов'язково опублікую її результати», ‒ пообіцяв генпродюсер.

Інформацію про цю перевірку підтвердило джерело на ТРК «Крым», яке повідомило, що «відповідальні за продакшн і фінансові питання попереджені, що їм потрібно буде контактувати з перевіряльниками від міністерства».

Отримати коментар представників Міністерства внутрішньої політики, інформації та зв'язку підконтрольного Росії уряду Криму нам поки не вдалося. Кілька днів тому нам обіцяли надати позицію відомства щодо звернення до Сергія Аксенова, але потім перестали відповідати на дзвінки.

Відставки на кримських держтелеканалах

Наскільки міністерська перевірка пов'язана саме зі зверненням, надісланим Сергію Аксенову, напевне невідомо.


Однак незабаром після оприлюднення цієї скарги пішли у відставку гендиректор ТРК «Крым» Дмитро Штейн і голова підконтрольного кримській владі кримськотатарського телеканалу «Миллет» і радіо «Ватан Седасы» Ервін Мусаєв. Останній пояснив своє звільнення з телеканалу «новим етапом у житті».

«Вдячний усьому колективу телеканалу за неймовірну віддачу! За такий короткий період вдалося налагодити роботу, наростити виробництво власного контенту, розширити зони мовлення телеканалу та радіо. Хочеться вірити в те, що «Миллет» спільно з радіо «Ватан Седасы» і надалі розвиватимуться. Стрімко й на радість телеглядачам і слухачам! Хочу подякувати главі Криму Сергію Валерійовичу Аксенову за підтримку і можливість себе показати!» ‒ сказав він, не пояснивши причини відставки.

З Дмитром Штейном ми неодноразово намагалися зв'язатися, але він не відповідає на дзвінки.

«Спливло ще не все»

Популярний кримський Telegram-канал «Крымский канал» пояснює все, що відбувається в державних ЗМІ півострова, тим, що представники влади «вичищають людей Полонського» ‒ ексвіцепрем'єра Криму Дмитра Полонського ‒ з підконтрольних владі медіа та уряду Криму. Ексвіцепрем'єр залишив свою посаду торік у листопаді.

Дмитро Полонський
Дмитро Полонський


«Держтелерадіокомпанія («Крым» ‒ КР) публічно зреклася Крючкова, який був уповноважений Полонським неофіційно кермувати порядком на губернаторському ТВ. Трохи більше ніж за добу перефарбувалися, як постукраїнські політики з півострова навесні 2014 року», ‒ пише він.

Про «звільнення кримського телебачення від людей Полонського» говорить і російський блогер Олександр Горний, який пише про життя в Криму для російських ЗМІ.

«Я розумію, що це звернення (на адресу Сергія Аксенова ‒ КР) не зовсім анонімне, що є група людей, які цю інформацію подали. Ця тема дуже резонансна, не зреагувати на неї було досить складно. Швидше за все, це пов'язано з тим, що спливло ще не все. Тому вирішили загасити конфлікт на самому початку, а не роздути його і потім не знати, як гасити. Але це і питання політичне. Воно лежить у площині колишнього віцепрем'єра Полонського. Відбулася зміна міністра інформації (Криму ‒ КР). Зирянов був людиною Полонського. Цілком можливо, що одіозну команду Полонського зачищатимуть. Тому що при ньому сформувалася дуже неправильна, негарна, неприємна політика щодо громадських активістів, журналістів і блогерів. Сподіваюся, що зміни, які ініціює Сергій Аксенов, будуть позитивнішими», ‒ сказав він Крим.Реалії.

З Дмитром Полонським нам зв'язатися не вдалося.

Олександр Горний
Олександр Горний


За словами Олександра Горного, у межах «трансформації влади» Сергій Аксенов спиратиметься на команду нового міністра внутрішньої політики, інформації та зв'язку Криму Михайла Афанасьєва, призначеного на цю посаду на початку лютого.

Михайло Афанасьєв
Михайло Афанасьєв


Незабаром у нього можуть з'явитися нові заступники, припускає блогер.

Загалом же, за його словами, Сергій Аксенов «намітив серйозні зміни і в кадровій, і в інформаційній політиці Криму». Зокрема, стверджує блогер, глава Криму «вирішив змінити стратегію інформполітики» і налагодити діалог із громадськими діячами.

Олександр Горний стверджує, що особисто йому вже вдалося налагодити комунікацію із Сергієм Аксеновим. Хоча раніше представники кримської влади називали його «агентом Держдепу» за критику чиновників.

XS
SM
MD
LG