Доступність посилання

ТОП новини

Півострів у Telegram: кого кримчани читають у «забороненому» месенджері


Ілюстративне фото

Жителі Криму продовжують користуватися додатком Telegram, незважаючи на рішення російської влади про його блокування. Користувачі цього месенджера не тільки обмінюються повідомленнями, але й отримують інформацію про півострів із тематичних каналів. Крим.Реалії вирішили скласти огляд найпопулярніших і найвпливовіших із них.

Telegram ‒ месенджер, заснований російським бізнесменом Павлом Дуровим, одним із творців соціальної мережі «ВКонтакте». 2017 року Федеральна служба безпеки Росії зажадала від творців програми ключі шифрування для доступу до листування користувачів. Керівництво месенджера відмовилося їх надати, пославшись на те, що виконати такі вимоги технічно неможливо.

У квітні цього року Таганський суд Москви ухвалив заблокувати Telegram на території Росії, після чого оператори зв'язку почали закривати доступ до ресурсу. Незважаючи на це, росіяни та жителі Криму продовжили користуватися месенджером.

При цьому Роскомнадзор не зміг повністю закрити доступ до додатка, оскільки інженери Telegram почали використовувати методи обходу блокувань при розробці нових версій програми. У тих випадках, якщо оператори зв'язку все-таки закрили доступ до сайту та додатку, користувачі можуть легко обійти блокування за допомогою VPN-сервісів. Така ситуація спостерігається як у Росії, так і в Криму.

Упродовж останніх півтора року Telegram на півострові ‒ це майданчик, що динамічно розвивається. Свої канали в додатку ведуть журналісти, блогери, піарники, представники російських органів влади та близькі до них медіа. Автори окремих із них відомі, деякі канали ‒ анонімні. Іноді публікації в Telegram впливають на політичний порядок денний регіону.

Крим.Реалії підготували огляд найпопулярніших каналів про півострів. Інформація про кількість підписників актуальні на 14 вересня.

Дионис Терруарович Апостолаки

Автор(и): анонім. Канал приписують політтехнологу Ігорю Рябову, проте він спростовує свою причетність до проекту.

Кількість підписників: 5178.

Найпопулярніший сьогодні канал про Крим у Telegram. Його автор коментує політичні події в Криму та ділиться припущеннями про те, що відбувається в кабінетах влади на півострові. «Апостолаки» подає опубліковану ним інформацію як інсайдерську.

Міркуючи з того чи іншого приводу, автор каналу не соромиться у висловлюваннях і не скупиться на образи на адресу своїх ворогів. Нерідко висуває щодо своїх опонентів конспірологічні теорії.

Головні об'єкти критики «Апостолаки» ‒ російська влада Севастополя, зокрема губернатор Дмитро Овсянников та бізнесмен Олексій Чалий. А про підконтрольний Кремлю уряд Криму на чолі з Сергієм Аксеновим (Аксьоновим) автор каналу, навпаки, висловлюється позитивно. «Апостолаки» також постійно «атакує» блогерів і журналістів, які критикують главу Криму та його підлеглих.

Щодо того, хто є автором каналу, кілька разів спалахували скандали. У серпні 2017 року севастопольські медіа написали, що «Апостолаки» ‒ це Леонід Дегтярьов, менеджер «Корпорації розвитку Криму» та піарник, який працює на уряд Аксенова. Підставою стало те, що на каналі був розміщений скриншот із Facebook, зроблений зі сторінки Дегтярьова. Сам піарник спростував цю версію, але історія створила додаткову напругу між владою Севастополя та Криму.

У квітні з'явилася ще одна версія про те, хто ховається за маскою «Апостолаки», причому висловив її сам Дегтярьов. В ефірі телеканалу «ИКС» він сказав, що власником каналу є інший політтехнолог із Москви ‒ Ігор Рябов, член експертно-консультативної ради при голові Криму Сергієві Аксенову.

Дегтярьов додав, що за необхідності може довести це в суді. На своїй сторінці в Facebook піарник написав, що «проект «Апостолаки» спрямований на дестабілізацію ситуації в Севастополі та рішення внутрішньополітичних завдань у сусідній Республіці Крим». Дегтярьов припустив, що частина тем на каналі походить від кримського віце-прем'єра Дмитра Полонського, який відповідає за інформаційний сектор.

Ігор Рябов відповів, що його причетність до каналу ‒ це «домисли».

Крымский канал

Автор: анонім.

Кількість підписників: 4633.

Другий за кількістю підписників канал про півострів. Щодня тут публікуються повідомлення про події в Криму, чутки та плітки про місцевих політиків, чиновників і депутатів. Автори проекту невідомі, але, судячи з методів подачі інформації, це можуть бути професійні медійники.

На відміну від «Апостолакі», адміністратори «Кримського каналу» не мають явно виражених симпатій та антипатій серед кримських чиновників і критикують як уряд Севастополя, так і владу Криму.

Крымская правда

Автор: анонім.

Кількість підписників: 1 943.

Незважаючи на назву, канал не належить однойменній газеті. Він ‒ анонімний. Тут також публікуються новини про те, що відбувається в Криму та коментарі з приводу поточних подій. Як і на більшості каналів, переважає політична тематика.

На «Кримській правді» мало ексклюзивного контенту ‒ в основному це інформація, узята з інших джерел.

РИА82

Автор: анонім.

Кількість підписників: 891.

Канал не є проектом агентства «РИА Новости», його автори невідомі. Основна частина постів на «РИА82» ‒ це коментарі з приводу поточних подій. Як правило, їх автори хвалять главу Криму Сергія Аксенова та в жорстких виразах критикують його опонентів, а також проукраїнські політичні сили.

Телеграммы из Крыма

Автор: анонімний, імовірно, представники ДБУ «Крымская газета».

Кількість підписників: 1266.

Тут щодня публікуються короткі повідомлення про події в Криму. Модератори каналу прикріплюють до них посилання на «Крымскую газету», «Крымское информационное агентство» та «Крымский журнал». Це медіа, засновані державною бюджетною установою «Редакция газеты «Крымская газета». Вона підпорядковується Міністерству інформполітики Криму, підконтрольному Росії.

Гарначук нетолерантное

Автор: російський громадський активіст, блогер Володимир Гарначук.

Кількість підписників: 688.

Владимир Гарначук
Владимир Гарначук

Канал веде російський активіст і блогер Володимир Гарначук. Навесні 2014 року він був помічником віце-прем'єра Криму, призначеного Росією, Михайла Шеремета. Але згодом пішов в опозицію до уряду Криму та тепер різко критикує його керівництво. Зараз є депутатом у райраді Тропарево-Нікуліне (район Москви). У своєму telegram-каналі Гарначук коментує поточні події в Росії та сусідньому Криму, а також критикує владу півострова.

Талипов online

Автор: блогер Олександр Таліпов.

Кількість підписників: 874.

Власник цього каналу, феодосійський блогер Олександр Таліпов, перестав робити публікації в Telegram після блокування месенджера російською владою. Але ми все одно вирішили внести його до огляду, тому що з цим каналом пов'язаний гучний скандал.

У грудні 2017 року віце-прем'єр Криму Дмитро Полонський подав на Олександра Таліпова позов про захист честі та ділової репутації. У ньому чиновник вимагав визнати недостовірною публікацію, розміщену на каналі «Таліпов online». В оспорюваному пості йшлося про те, що Полонський є інформатором Служби безпеки України. Причому публікація про це була перепостом з іншого каналу під назвою «КрЫминальное чтиво».

Повідомлення про позов кримського віце-прем'єра широко висвітлювали медіа. Російські ЗМІ писали, що вперше чиновник подає до суду через репост у Telegram, і випадок може стати судовим прецедентом. У квітні підконтрольний Росії Судацький міський суд виніс рішення на користь Полонського. Блогер подав апеляцію, але в серпні суд її відхилив. Згідно з рішенням, Таліпов має виплатити віце-прем'єру моральну шкоду на суму 20 тисяч рублів.

Крыминформ

Автори: редакція близького до влади Криму інформагентства «Крыминформ».

Кількість передплатників: 2492.

Один із головних рупорів російського уряду Криму, агентство «Крыминформ», активно користується сервісом Telegram. На своєму каналі адміністратори в основному публікують добірки новин із посиланнями на свій сайт і повідомлення про резонансні події.

До того ж, у «Крыминформа» є окремий канал у Telegram для онлайн-трансляцій і бот для зв'язку редакції з читачами.

Правительство Крыма

Автори: прес-служба російського уряду Криму.

Кількість підписників: 442.

Піар-служба Радміну Криму продовжила вести канал у Telegram після рішення російського суду про блокування месенджера. Повідомлення про роботу уряду з'являються тут майже щодня. До речі, свій канал у Telegram продовжує вести також адміністрація Сімферополя. Передплатників у нього, щоправда, небагато ‒ всього 136.

Крим.Реалії

Автори: редакція Крим.Реалії.

Кількість передплатників: 1095.

Крим.Реалії також ведуть свій канал у Telegram. Тут публікуються повідомлення про найважливіші події в Криму та за межами півострова.

XS
SM
MD
LG