Доступність посилання

ТОП новини

У Кремлі знову погрожують обмежити діяльність американських ЗМІ у Росії


Дмитро Пєсков

У Кремлі знову застерігають, що діяльність деяких американських ЗМІ у Росії може бути обмежена у відповідь на тиск США щодо російських державних медіа.

«Безумовно, у випадку подальших утисків і порушення прав наших ЗМІ не можна виключати дій, які впроваджуватимуться на основі принципу взаємності», – заявив речник російського президента Дмитро Пєсков 6 жовтня.

Ця заява стала останньою в низці погроз з боку російських чиновників.

30 вересня російська Федеральна служба нагляду у сфері зв’язку, інформаційних технологій і масових комунікацій, відома як «Роскомнадзор», повідомила про порушення адміністративних справ проти телеканалу зі США CNN International за виявлені у його діяльності «порушення російського законодавства про засоби масової інформації», не уточнюючи, в чому саме полягають ці порушення.

29 вересня президент Росії Володимир Путін проводив нараду з постійними членами Ради безпеки своєї країни, в перебігу якої, як повідомили у Кремлі, обговорювали, серед іншого, «тему постійного й іноді дедалі більшого тиску на російські ЗМІ в деяких країнах» і відзначили «неприйнятність таких дій стосовно них».

Цього ж дня керівник каналу RT Маргарита Симоньян заявила, що реєстрація цього каналу в США як іноземного агента «може потягнути за собою такі обмеження, що просто не дозволять працювати в цій країні». При цьому вона висловила думку, що Росія «вживе дзеркальних заходів» у відповідь.

28 вересня речниця Міністерства закордонних справ Росії Марія Захарова, коментуючи вимогу США до RT зареєструватися як іноземний агент, заявляла, що кожен «ворожий крок» США щодо російських засобів інформації «матиме належну відповідь».

У США існує законодавча вимога реєструватися як іноземні агенти до фізичних чи юридичних осіб, що представляють інтереси іноземних держав у «політичній чи квазі-політичній ролі». Така реєстрація передбачає розкриття зв’язку з іноземним урядом та інформації про пов’язану з цим діяльність і отримане за неї фінансування.

Російська телемережа мовлення за кордон RT називає себе незалежною, але твердо проводить політичну лінію Кремля й фінансується з російського бюджету. Її також не раз викривали на поширенні перекрученої чи цілком неправдивої інформації, що спотворює дані про події на користь позиції Москви. Телеканал цієї мережі, що працює в США, як і російське державне агентство новин «Спутник», були названі у звіті спецслужб США як активні учасники кампанії втручання Росії у президентські вибори у США 2016 року (Москва заперечує це втручання) і як «прислужники корумпованої політичної еліти» в Росії.

XS
SM
MD
LG