Доступність посилання

У Раді Федерації Росії стверджують, що не створювали списків небажаних ЗМІ


У комісії Ради Федерації Росії щодо захисту державного суверенітету стверджують, що не складали списків ЗМІ, діяльність яких може бути визнана небажаною в Росії. Про це «Интерфаксу» сказав голова комісії Андрій Клімов.

«Ми жодних списків не складали. Ми попросили відомства підготувати комплекс заходів для можливої відповіді на дискримінацію російських ЗМІ на території Америки, якщо чогось не вистачає в чинному законодавстві, запитати нас про це. Відтоді нічого не змінилося», ‒ сказав він.

Напередодні, 17 жовтня, агентство «РБК» повідомило, що комісія Ради Федерації із захисту державного суверенітету внесла до списку ЗМІ, робота яких в Росії може бути обмежена, «Голос Америки», Радио Свобода та CNN. Загалом у цьому списку не більше п'яти ЗМІ, повідомило агентство з посиланням на джерело в апараті Ради Федерації та одного з членів комісії. Агентство «РИА Новости» з посиланням на свої джерела в парламенті повідомило, що комісія надішле пропозиції про запровадження обмежень проти іноземних ЗМІ до Міністерства юстиції після свого засідання 23 жовтня.

Список ЗМІ члени Ради Федерації складають на основі рекомендацій російських Міністерства юстиції, Міністерства закордонних справ, Роскомнагляду і Генпрокуратури, уточнюється в публікаціях. До переліку потрапили засоби масової інформації, які, на думку депутатів, «отримують гроші з-за кордону» і «втручаються в російську внутрішню політику», повідомив член комісії із захисту державного суверенітету Олег Морозов, якого процитувало агентство «РБК».

11 жовтня в прес-службі Мін'юсту РФ заявили, що вивчать отримані рекомендації Ради Федерації про розробку поправок, що обмежують діяльність іноземних ЗМІ в Росії ‒ у відповідь на наявні утиски російських журналістів за кордоном.

Незадовго до цього російська служба Радио Свобода і телеканал «Настоящее время» отримали повідомлення від Міністерства юстиції про можливу кваліфікацію їхньої діяльності як іноземних агентів, у зв'язку з чим робота цих ЗМІ в Росії може бути обмежена.

Міністерство юстиції Росії надіслало також листа до редакції проекту Радiо Свобода Крим.Реалії, в якому стверджується, що діяльність редакції проекту може бути «обмежена», оскільки нібито потрапляє під ознаки російського закону про обмеження для організацій-іноземних агентів.

У документі зазначають, що російський закон «Про засоби масової інформації» передбачає «можливість встановлення обмежень для кореспондентів засобів масової інформації тих держав, в яких є спеціальні обмеження для здійснення професійної діяльності журналістів ЗМІ, зареєстрованих у Росії».

22 вересня Залізничний районний суд Сімферополя призначив автору Радіо Свобода і Крим.Реалії Миколі Семені покарання у вигляді двох з половиною років умовно з випробувальним терміном на три роки і забороною займатися публічною діяльністю. Російська влада звинувачувала Семену в публічних закликах до порушення територіальної цілісності Росії. Журналіст заявляв, що у своїх матеріалах він реалізовував право на «вільне волевиявлення».

XS
SM
MD
LG