Доступність посилання

ТОП новини

Радіо Свобода і «Настоящее время» отримали попередження від Мін'юсту Росії


Міністерство юстиції Росії направило російській редакції Радіо Свобода і телеканалу «Настоящее время» попередження про можливі обмеження в роботі.

Це сталося після того, як Державна дума Росії 15 листопада проголосувала відразу в другому і третьому читаннях за внесення до законодавства поправок, що дозволяють зараховувати зарубіжні ЗМІ до так званим «іноземним агентам». Нижня палата російського парламенту схвалила нові заходи 15 листопада. Депутати підтримали законопроект одноголосно.

У листі Міністерства юстиції не уточнюється, які заходи можуть послідувати після ухвалення поправок. Документ лише вказує на те, що на роботу редакцій Радіо Свобода і «Настоящего времени» можуть бути накладені обмеження.

Згідно з текстом поправок, будь-які іноземні структури, «які розповсюджують призначені для необмеженого кола осіб друковані, аудіо-, аудіовізуальні й інші повідомлення й матеріали», можуть бути визнані «іноземним агентами», якщо вони отримують фінансування з-за кордону. На російські засоби масової інформації, в тому числі з іноземною участю в капіталі, ці поправки не поширюються. Депутати стверджували, що нове законодавство не перешкоджатиме роботі іноземних ЗМІ в Росії.

Рішення обмежити роботу іноземних ЗМІ з'явилася після того, як фінансується урядом Росії телеканал Russia Today (RT) повідомив, що виконає вимоги американської влади про реєстрацію свого підрозділу в США як «іноземного агента». Міністерство юстиції Сполучених Штатів 14 листопада оприлюднило дані про реєстрацію RT. У Вашингтоні неодноразово підкреслювали, що закон про «іноземних агентів» у США значно відрізняється від російського й ніяк не обмежує свободу інформації.

Міністерство юстиції Росії 9 жовтня направило лист до редакції проекту Радiо Свобода Крим.Реалії, де йшлося, що діяльність видання може «зазнати обмежень», бо нібито потрапляє під ознаки російського закону про обмеження для організацій-іноземних агентів.

Попередження про можливе запровадження обмежень також отримали інші проекти медіакорпорації Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода, в тому числі проект татаро-башкирської редакції для жителів російського Поволжя Ідель.Реалії і спеціальний спільний проект Радіо Свобода та «Голосу Америки», телеканал «Настоящее время».

Президент медіакорпорації Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода Том Кент у відповідь на це заявив, що RT поширює свої програми в США через кабельне телебачення, тоді як у Радіо Свобода таких можливостей у Росії немає. Він також зазначив, що журналістів Радіо Свобода переслідували і навіть били в Росії, їхні акредитації анулювалися – в той час як у США нічого подібного щодо представників російського телеканалу не відбувалося.

ЗВЕРНИ УВАГУ!

В ІНШИХ ЗМІ

XS
SM
MD
LG